3.3/5 - (677 امتیاز)

جفتگیری

 

 

یکی از بزرگترین لذتها برای عاشقان سگ این است که سگ آنها بچه دار شود. حتی اگر شما قصد پرورش دادن نداشته باشید ، باید چیزهایی را راجع به تولید مثل سگ بدانید.

سگهای خانگی بر خلاف سگهای وحشی ، معمولاً دو بار در سال فحل می شوند.

مراحل جفتگیری

بهترین زمان برای جفتگیری معمولاً روز 10 فحل سگ ماده و دوباره روز 12 آن می باشد. همچنین این امر در ماده ها متفاوت است. خیلی بهتر است که یکی از جفت ها در جفتگیری با تجربه باشد.

1- اگر سگها با یگدیگر غریبه هستند بگذارید همدیگر را بشناسند. در اینجا سگ ماده به بازی دارد پاهای سگ نر را گاز می گیرد تا علاقه خود را برای جفتگیری به او نشان دهد.

2- بعد از کمی شناسایی ، استشمام کردن ، لیس زدن ، سگ ماده آمادگی خود را برای جفتگیری  با ایستادن و نگه داشتن دمش در یک طرف نشان می دهد.

3- سگ نر سوار سگ ماده شده ، دستهای خود را دور کمر او قلاب می کند و سپس حرکت فشار را انجام می دهد و بعد از مدت یک دقیقه منی رها می شود.

4- بعد از انزال ، آلت سگ نر در مهبل پهن شده و قفل می شود. در این حالت سگ ماده ممکن است سعی کند تا فرار کند.

5- اگر سگ ماده توسط صاحبش آرام نشد ، ممکن با تقلا کردن خود به سگ نر آسیب برساند. این شکل درست قفل کردن می باشد ، پشت به پشت.

6- بعد از حدود 20 دقیقه ، قفل باز می شود ، سگها از یکدیگر جدا شده ، و هر دو از هم کناره گیری می کنند تا برای تمیز کردنشان خود را بلیسند.

7- وقتی که خود را بطور کامل تمیز کردند، سگها ممکن است بایکدیگر شروع به بازی کردن یا استراحت کنند.

4.3
خواندن این مطلب
چگونه می توان سگ ها را سالم نگه داشت