3.2/5 - (4 امتیاز)

چرا سگها سرشان را کج میکنند:

همه ما میدانیم که وقتی سگها چیزی جالب میبینند، سرشان را به یک سمت کج میکنند، ولی آیا تابه حال از خود پرسیده اید که چرا دوستان ۴ پای ما اینکار را انجام میدهند؟!
این کار در اکثر موارد طبیعی و بی ضرر است ولی گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات سلامتی است . ولی چطور تفاوت این ۲ را بفهمیم ؟
سگها به اینکه وقتی صدایی عجیب میشنوند و یا چیزی جالب میبینند، سرشان را کج میکنند مشهورند .
اگرچه این حرکت در توله سگها و سگهای جوان بیشتر دیده میشود ولی سگها در تمام سنین تمایل به انجام اینکار دارند ، اما چرا اینکار را انجام میدهند ؟
هنوز دلیل قطعی برای اینکار پیدا نشده ولی نظریه هایی وجود دارد. بعضی متخصصان میگویند وقتی سگها سرشان را کج میکنند ، سعی دارند در یک زاویه بهتر قرار بگیرند تا چیزی را بهتر ببینند یا چیزی را بهتر بشنوند.
وقتی سگ شما سرش را کج میکند ، ممکن است در تلاش باشد که بفهمد آن صدای جالب از کجا می آید و یا چیزی را از یک زاویه متفاوت ببیند.
نظریه دیگر میگوید که سگها سرشان را کج میکنند تا بتوانند از پشت پوزه شان دید بهتری داشته باشند.
اینها همه تئوری های احتمالی برای این حرکت دوست داشتنی سگهاست ولی بگذارید شرایطی را که این حرکت نشان دهنده مشکلات سلامتی است بررسی کنیم :
در حالیکه این حرکت سگها در ۹۰٪ موارد بی ضرر و طبیعی است، گاهی اوقات میتواند نشان دهنده مشکلات سلامتی جدی باشد. این حرکت زمانی نشان دهنده مشکل است که سگ بی اختیار و بصورت مداوم سرش را کج کند.
اگر سگ شما اینکار را بی اختیار و مداوم انجام دهد به این معنی است که مشکلاتی در سیستم بدنش بوجود آمده که تعادل همکاری اعضای بدنش را بهم زده است. التهاب گوش ، عفونت یا مشکلات مغزی میتواند روی اعصاب سگ تاثیر گذاشته و منجر به این اختلال شود.
اگر سگ شما سرش را کج میکند و بصورت غیر ارادی و مداوم پلک میزند، بیحال شده و حالت تهوع و سرگیجه دارد، باید سریع او را به دکتر ببرید، در غیر اینصورت از تماشای لحضات با نمکی که سرش را کج میکند و به شما نگاه میکند لذت ببرید.

خواندن این مطلب
آیا تمامی سگ ها شناگران ماهری هستند