4.4/5 - (8 امتیاز)

سلامتی غذایی سگ شما به دریافت مقادیر صحیح و نسبت مواد مغذی از شش گروه مورد نیاز: آب ، پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، مواد معدنی و ویتامین ها بستگی دارد. به استثنای آب ، غذاهای تجاری سگ که به عنوان 100٪ کامل و متعادل شناخته شده اند ، حاوی همه این مواد مغذی مورد نیاز است.
اب

آب برای کمک به تنظیم دمای بدن ، روانکاری بافت های بدن و به عنوان یک وسیله مایع برای سیستم های خونی و لنفاوی ضروری است. از آنجا که آب تقریباً در هر واکنشی در بدن حیوان دخیل است ، هرگونه انحراف بزرگ با عوارض جانبی همراه خواهد بود. بنابراین سگها دارای چندین سیستم هستند که برای حفظ تعادل آب ثابت طراحی شده اند.

مصرف آب توسط تشنگی ، گرسنگی ، فعالیت متابولیکی (کار ، حاملگی ، شیردهی ، رشد) و محیط (رطوبت و دما) کنترل می شود.

سگ ها بیشتر آب خود را با نوشیدن آن می گیرند ، اما مقداری از مایعات موجود در غذا و همچنین آب حاصل از فرآیندهای متابولیکی بدن نیز دریافت می کنند. آب در درجه اول در ادرار ، مدفوع و تنفس از بین می رود.

مقدار سگ به چه مقدار آب نیاز دارد در مقدار زیادی از مقدار غذای مصرفی هر روز مشخص می شود. یک راهنمایی کلی این است که سگها به ازای هر کیلو کالری انرژی به 1 میلی لیتر آب نیاز دارند. برای زنان پرستار ، نیاز آب به منظور حمایت از تولید شیر افزایش می یابد. آب همیشه باید آزادانه در دسترس سگ شما باشد.
کالری

انرژی در کالری اندازه گیری می شود. کالری به عنوان مقدار گرمای لازم برای بالا بردن دمای 1 گرم آب از 14.5 درجه سانتیگراد به 15.5 درجه سانتیگراد تعریف می شود. از آنجا که این مقدار گرما بسیار اندک است ، توصیف نیاز انرژی و محتوای انرژی غذاها در کیلو کالری ها (1000 کالری = 1 کیلو کالری) معمول است. اصطلاح کالری که با سرمایه C نوشته شده است ، اغلب برای اشاره به میزان انرژی در 1 کیلو کالری غذا استفاده می شود.
مصرف غذا و آب

وقتی محتوای آب رژیم غذایی افزایش یابد ، معمولاً سگ یا گربه آب کمتری می نوشند. به عنوان مثال ، سگهایی که رژیم های غذایی کنسرو دارند ، که تقریباً 70٪ -75٪ آب دارند ، به طور کلی آب کمتری نسبت به سگ هایی که رژیم های خشک مصرف می کنند ، که حدود 8 تا 12٪ آب دارند ، می نوشند.
پروتئین

پروتئین یک ماده مغذی اساسی است و عملکردهای بیشماری در بدن دارد ، مانند رشد ماهیچه ها ، ترمیم بافت ها ، آنزیم ها ، انتقال اکسیژن در خون ، عملکردهای ایمنی و به عنوان منبع انرژی.

پروتئین ها از اسیدهای آمینه ساخته شده اند. هر پروتئین ترکیب بی نظیری از اسیدهای آمینه دارد که به شکل و عملکرد آن کمک می کند. پروتئین رژیم غذایی در معده هضم می شود و روده کوچک به پپتیدها شکسته می شود (قطعات کوچکتر پروتئین حاوی دو یا چند اسید آمینه) و اسیدهای آمینه آزاد ، که سپس وارد جریان خون می شوند. اسیدهای آمینه در سلولهای مختلف بدن که در آنها از پروتئین های بدن استفاده می شود ، توزیع می شوند.

بیش از 20 اسید آمینه در سنتز پروتئین در بدن نقش دارند و دو نوع اساسی وجود دارد: ضروری و غیر ضروری. اسیدهای آمینه ضروری نوعی هستند که بدن قادر به تولید یا تولید مقادیر کافی به اندازه کافی کافی به خودی خود برای رشد و سالم ماندن نیست. اینها نوعی هستند که باید از طریق رژیم غذایی تأمین شوند. اسیدهای آمینه غیرضروری به مقدار طبیعی در بدن به مقدار کافی تولید می شوند و به طور کلی نیازی به مکمل آنها از طریق رژیم غذایی نیست.

همچنین ، اسیدهای آمینه ضروری برای مدت زمان قابل توجهی در بدن ذخیره نمی شوند. آنها به طور مداوم متابولیزه می شوند و باید به طور مرتب و به نسبت مناسب از طریق رژیم غذایی دوباره پر شوند.

سگها به 10 اسید آمینه ضروری احتیاج دارند:

آرژنین
هیستیدین
ایزولوسین
لوسین
لیزین
متیونین
فنیل آلانین
ترئونین
تریپتوفان
والین

منابع پروتئین

پروتئین از هر دو منبع حیوانی و گیاهی حاصل می شود. اکثر ترکیبات پروتئینی تمام اسیدهای آمینه را به نسبت مناسب ندارند و به عنوان تنها منبع پروتئین ناکارآمد هستند. اما ترکیب دقیق می تواند به تعادل مناسب منجر شود.

به عنوان مثال ، کنجاله سویا و ذرت کاملا مکمل یکدیگر هستند ، زیرا اسیدهای آمینه که در یکی از آنها کمبود هستند ، در دیگری وجود دارد. نه گوشت و نه کنجاله سویا منبع ایده آل پروتئین به خودی خود نیستند. اما اگر بهمراه منبع مکمل دیگری از اسیدهای آمینه تغذیه شوند ، می توانند کافی باشند.
قابلیت هضم پروتئین

برای ارزیابی مناسب سطح پروتئین غذاهای مختلف سگ و گربه ، باید دو نکته در نظر گرفته شود. یکی سطح پروتئین و دیگری قابلیت هضم پروتئین است. قابلیت هضم اندازه گیری میزان پروتئین در دسترس یا آسان برای استفاده است. قابلیت هضم را فقط با مطالعات تغذیه ای كنترل شده می توان تعیین كرد. در حالی که ممکن است دو رژیم غذایی دارای سطح پروتئین یکسانی در بسته های خود باشند ، نتایج مطالعه هضم ممکن است میزان بسیار متفاوت هضم پروتئین را نشان دهد. به عنوان مثال ، یک غذای سگ حاوی 21٪ پروتئین با 85٪ قابلیت هضم ، مقادیر مساوی از پروتئین را به عنوان یک رژیم غذایی حاوی 23٪ پروتئین با 78٪ قابلیت هضم تحویل می دهد.

علاوه بر سطح پروتئین ، کنترل کیفیت هنگام پردازش غذاهای سگ دارای اهمیت است. پروتئین ممکن است در اثر پردازش گرمای بیش از حد آسیب دیده باشد ، اما بیشتر تولید کنندگان معتبر مواد غذایی سگ از روش های مناسب پخت و پز استفاده می کنند و از اقدامات کنترل کیفیت استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولات به درستی ساخته شده اند. از آنجا که اطلاعات مربوط به قابلیت هضم پروتئین در برچسب های مواد غذایی سگ ذکر نشده است ، اعتبار تولید کننده اهمیت دارد.
زیاده روی و کمبودها

خواندن این مطلب
نژادهای سگ با طول عمر بالا

هنگامی که سگ ها و گربه ها رژیم های غذایی با پروتئین بیشتری از حد مورد نیاز خود تغذیه می کنند ، پروتئین اضافی می تواند متابولیزه شود و برای انرژی استفاده شود. بر خلاف چربی ، محدودیتی در میزان پروتئین ذخیره شده در بدن وجود دارد. هنگامی که تقاضا برای اسیدهای آمینه برآورده شود و ذخایر پروتئین پر شود ، انرژی پروتئین به طور بالقوه می تواند به تولید چربی برود.

از طرف دیگر ، سگ ها و گربه هایی که رژیم های غذایی با پروتئین بسیار کم دارند ، ممکن است علائم کمبود را ایجاد کنند. این موارد ممکن است شامل کاهش اشتها ، رشد ضعیف ، کاهش وزن ، مو یا کت موهای زبر و کسل کننده ، کاهش عملکرد سیستم ایمنی ، عملکرد تولید مثل پایین و کاهش تولید شیر باشد. سگها همچنین می توانند کمبود پروتئین تحت بالینی را تجربه کنند. این بدان معناست که ممکن است کاملاً سالم به نظر برسند اما در معرض عفونت و سایر فشارهای محیطی قرار دارند. خبر خوب این است که اگر حیوان خانگی شما از رژیم غذایی کامل و متعادل تغذیه شود ، چنین نواقصی نادر است.
منابع کربوهیدرات

منابع کربوهیدرات قند ، نشاسته و فیبر نامحلول هستند. قندهای ساده کوچکترین مولکولهای کربوهیدرات هستند و به راحتی هضم و جذب می شوند. در مقابل ، کربوهیدراتهای پیچیده یا نشاسته ها ترکیبی از قندهای ساده هستند که زنجیره های طولانی تشکیل می دهند که قبل از جذب شدن به جریان خون نیاز به هضم بیشتری دارند. الیاف نامحلول کربوهیدرات هایی هستند که توسط سگ یا گربه قابل هضم نیستند.

در غذاهای تولیدی حیوان خانگی ، بیشتر کربوهیدراتهای رژیمی ، غلات مانند گندم ، ذرت و برنج هستند.

محل اصلی هضم کربوهیدرات در روده کوچک است ، جایی که این ترکیبات پیچیده به گلوکز (یک قند ساده) تجزیه می شوند. گلوکز منبع طبیعی انرژی است که توسط بیشتر سلولهای بدن استفاده می شود.

هنگامی که سگ ها و گربه ها رژیم های غذایی حاوی انرژی بیشتری از حد مورد نیاز مصرف می کنند ، انرژی کربوهیدرات اضافی به شکل گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها ذخیره می شود و به چربی تبدیل می شود و در بافت های چربی ذخیره می شود. گلیکوژن ها در طی دوره های ناشتا ، استرس یا ورزش ، به گلوکز تجزیه می شوند و در جایی که در تمام بافت های بدن توزیع می شود ، به جریان خون منتقل می شوند.

کارکرد اصلی کربوهیدرات ها تأمین انرژی است.
کربوهیدرات های موجود در غذای سگ و گربه

کربوهیدرات ممکن است بخشی از رژیم های غذایی خشک را در غذاهای سگ و غذاهای گربه تشکیل دهد. بخش عمده ای از کربوهیدرات موجود در غذاهای حیوان خانگی از غلات است. غلات معمولاً با آسیاب کردن ، پوسته پوسته شدن یا پخت و پز پردازش می شوند. هضم نشاسته های خام یا نادرست تهیه شده دشوار است ، بنابراین پردازش دقیق برای تهیه غذاهای خانگی بسیار هضم شده مهم است.

منابع مشترک کربوهیدرات قابل هضم موجود در غذاهای سگ و گربه عبارتند از:

دانه غلات یا آرد از:

ذرت
جو دوسر
برنج
جو
گندم
ذرت خوشه ای

سبوس یا حبوبات موجود از غلات و سایر محصولات گیاهی به عنوان منبع فیبر رژیم غذایی:

قلاب سویا
سبوس گندم
خمیر چغندر
سبوس برنج
سبوس جو دوسر
الیاف نخود

 

چربی

چربی نوعی انرژی متمرکز است. در مقایسه با پروتئین و کربوهیدرات ، چربی تقریباً 2.25 برابر مقدار انرژی در هر گرم است. بیشتر چربی های رژیمی از تری گلیسیرید ساخته شده است ، که گروهی از سه اسید چرب است که به ستون فقرات گلیسرول مرتبط هستند. اسیدهای چرب را می توان با طول زنجیره کربن آنها ، با وجود یا عدم وجود پیوندهای دوتایی ، تعداد اوراق قرضه مضاعف و موقعیت آن در اوراق قرضه در زنجیره کربن طبقه بندی کرد.

چربی بدون پیوند دو برابر به هیچ وجه چربی اشباع نامیده می شود
در زنجیره های اسید چرب با پیوند مضاعف چربی اشباع نامیده می شود

اینها ممکن است از یک پیوند دوگانه در مولکول اسید چرب (اشباع نشده) تا اسیدهای چرب با بسیاری از پیوندهای دوتایی (غیر اشباع) متفاوت باشد. چربی اشباع به طور کلی در دمای اتاق جامد است و چربی اشباع نشده معمولاً مایع است.

هضم چربی پیچیده تر از پروتئین یا کربوهیدرات است. با این حال ، سگ ها و گربه های سالم چربی را با راندمان عالی ، تقریباً 90٪ – 95٪ هضم می کنند.

علاوه بر منبع انرژی ، چربی به عنوان منبع اسیدهای چرب ضروری نیز مورد نیاز است. اسیدهای چرب اساسی اشباع نشده اشباع نشده برای پوست طبیعی و کت مو ، عملکرد ایمنی طبیعی و بسیاری از جنبه های دیگر سلامت اهمیت دارد.
مواد معدنی

مواد معدنی نسبت به سایر مواد مغذی مولکولهای نسبتاً ساده ای هستند که می توانند بزرگ و پیچیده باشند. موارد تغذیه ای مربوط به مواد معدنی شامل میزان هرکدام در رژیم غذایی ، تعادل مناسب کلیه مواد معدنی و فراهمی زیستی قابل دسترس بودن مواد معدنی موجود در مواد غذایی سگ است.

مواد معدنی عملکردهای مختلفی در بدن دارند مانند شکل گیری استخوان و غضروف ، واکنشهای آنزیمی ، حفظ تعادل مایعات ، انتقال اکسیژن در خون ، عملکرد عضلات و عصب طبیعی و تولید هورمون ها. حتی اگر برخی از مواد معدنی به طور جداگانه از سایرین عملکرد دارند ، سگ را نمی توان به اندازه کافی تغذیه کرد بدون آنکه تمام مواد معدنی را به نسبت مناسب خود ارائه دهد.

خواندن این مطلب
چرا سگها سرشان را کج میکنند

مکمل هر ماده معدنی به یک رژیم غذایی متعادل ، می تواند عدم تعادل ایجاد کرده و احتمالاً سلامت تغذیه یک حیوان را مختل کند.

مواد معدنی معمولاً به دسته های کلان و خرد تقسیم می شوند. مواد معدنی کلان به مقدار بیشتری در رژیم غذایی مورد نیاز است ، و در مقادیر بیشتر در بدن نسبت به میکرو مواد معدنی یافت می شود.

مواد معدنی کلان:

کلسیم (کلسیم)
فسفر (پ)
سدیم (سدیم)
کلرید (کلرید)
پتاسیم (K)
منیزیم (میلی گرم)

میکرو مواد معدنی:

آهن (آهن)
روی (روی)
مس (مس)
منگنز (منگنز)
سلنیوم (س)
ید (I)

کلسیم و فسفر

مواد معدنی ضروری
برای رشد طبیعی استخوان و همچنین عملکردهای متابولیک بی شماری لازم است
استحکام استخوان و دندان را فراهم کنید
کمک به انعقاد خون طبیعی
کمک به کنترل عبور مایعات از طریق دیواره های سلولی
برای تحریک پذیری عصب لازم است

سدیم و کلرید

تا حد زیادی به عنوان مواد معدنی تنظیم کننده مایعات خدمت می کنید تا به حفظ تعادل بین مایعات داخل و خارج از سلولهای فردی بدن کمک کنید
کمک سدیم در انتقال مواد مغذی به سلول ها و حفظ تعادل آب در بین بافت ها و اندام ها است
کلرید برای تشکیل اسید هیدروکلریک در معده مورد نیاز است ، که به هضم پروتئین و همچنین در حفظ تعادل اسید-پایه در بدن کمک می کند.

پتاسیم

در غلظتهای بالای سلول مشاهده می شود
برای عملکرد مناسب آنزیم ، ماهیچه و عصب و همچنین برای حفظ تعادل مایعات در بدن لازم است
به طور گسترده در مواد غذایی توزیع می شود
در هنگام تغذیه کامل و متعادل غذای سگ ها ، کمبودهای رژیم به احتمال زیاد ممکن نیست
کمبود می تواند در صورت اسهال مزمن و / یا استفراغ یا بیماری دیگر ایجاد شود

منیزیم

مؤلفه ساختاری مهم هر دو عضله و استخوان
در بسیاری از واکنشهای آنزیمی در بدن نقش اساسی دارد
برخی از خصوصیات منیزیم در کلسیم ، پتاسیم و سدیم نیز مشترک است
کلسیم و فسفر بر تعادل منیزیم تأثیر می گذارند ، زیرا مقادیر زیادی کلسیم یا فسفر باعث کاهش جذب منیزیم از دستگاه روده می شود

اهن

اگرچه محتوای کل آهن آهن اندک است ، اما در فرآیندهای زندگی نقش اساسی دارد
مقدار کمی آهن (هم) با پروتئین زیادی (گلوبین) ترکیب می شود تا هموگلوبین ، ترکیب حامل اکسیژن در گلبول های قرمز باشد. آهن همچنین یکی از مؤلفه های مهم آنزیم های مورد استفاده در مصرف انرژی است
این ماده به سرعت از روده کوچک جذب می شود
گلبول های قرمز و هموگلوبین آنها بطور مداوم در طول زندگی از بین می رود و به ویژه در طول رشد جایگزین می شود ، بنابراین تامین کافی آهن آهن ضروری است.

فلز روی

در تولید پروتئین ها و سیستم ایمنی عملکردی و همچنین برای DNA و گردش خون سلولی بسیار مهم است
حدود 300 سیستم آنزیمی نیز به روی بستگی دارند ، از جمله آنزیم هایی که سلول ها را از آسیب ناشی از اکسیداسیون محافظت می کنند
موجود در خوراک طبیعی
می تواند به عنوان نمک روی یا مجتمع های دیگر به غذاهای کامل حیوان خانگی اضافه شود

منگنز

عنصر اساسی برای بسیاری از گونه های جانوری
این نام از زبان لاتین برای شکلی از سنگ مغناطیسی ، منیزیم گرفته شده است
در بدن به طور عمده در کبد رخ می دهد. همچنین در کلیه ، لوزالمعده و استخوان به میزان قابل توجهی وجود دارد
کمترین غلظت در عضلات اسکلتی یافت می شود. با وجود تأمین کل موجود در بدن ، این عنصر دارای چندین کارکرد اساسی است که شامل متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات ها و تولید مثل است
فکر می شود فعال کننده سیستم های آنزیمی در تولید انرژی ، سنتز اسیدهای چرب و متابولیسم اسید آمینه باشد
عملکرد منگنز ، مس ، روی و آهن ممکن است در سیستم های آنزیمی خاصی قابل تعویض باشند

مس

مهم برای متابولیسم انرژی و انتقال اکسیژن در جریان خون
جذب به طور کلی در حیوانات جوانتر از حیوانات مسن بیشتر است
در معده و روده کوچک جذب می شود
در درجه اول در کبد ، کلیه و مغز ذخیره می شود
در دسترس بودن مس رژیم غذایی طبیعی توسط فیتاتها ، توسط مقادیر زیاد اسید اسکوربیک (ویتامین C) ، با افزایش میزان کلسیم ، روی ، آهن و گوگرد و توسط برخی فلزات سمی مانند کادمیوم ، نقره یا سرب کاهش می یابد.
عملکرد مس در بدن بسیار متنوع است زیرا در ایجاد کلاژن و تشکیل بافت همبند الاستیک ، رشد و بلوغ گلبول های قرمز ، عملکرد آنتی اکسیدان و همچنین تهیه رنگدانه برای مو و پشم نقش دارد.

سلنیوم

این عنصر کمیاب یکی از معدود مواد مغذی بود که مدت ها قبل از آنکه به عنوان یک ماده مغذی اساسی برای حیوانات شناخته شود ، به عنوان یک ماده سمی شناخته شد
سلنیوم در کمترین مقدار از هر یک از عناصر کمیاب به طور کلی پذیرفته شده مورد نیاز است. در صورت مصرف بیش از حد نیز سمی ترین آن است. سلنیوم در رابطه با ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و برای عملکرد طبیعی ایمنی لازم است. سلنیوم معمولاً به عنوان یک ماده جداگانه در غذاهای حیوان خانگی تجاری به منظور اطمینان از عرضه مناسب افزوده می شود

خواندن این مطلب
آیا سگ ها خواب میبینند

ید

برای تولید هورمونهای تیروئید توسط غده تیروئید بسیار مهم است
کارکرد اصلی این هورمون ها تنظیم و تأثیرگذاری بر میزان متابولیک پایه بدن است (برای مثال ، سرعت یک حیوان پس از خوردن وعده غذایی متابولیزه یا سوزانده می شود)
بدون وجود غده تیروئید یا عملکرد کافی این هورمون ها ، سگ رشد ضعیفی ، ریزش مو ، افزایش وزن و ضعف شدید را نشان می دهد

ویتامین ها

کشف و شناخت ویتامین ها در آغاز قرن بیستم ، طرز تفکر جهان در مورد تغذیه افراد و حیوانات را تغییر داد.

در مقایسه با سایر گروههای مغذی ، ویتامین ها در کمترین مقدار مورد نیاز هستند. و برخلاف مواد معدنی ، ویتامین ها مواد پیچیده ای هستند. ویتامین ها به عنوان محلول در چربی (ویتامین های A ، D ، E ، K) یا محلول در آب (B- ویتامین ها و ویتامین C) طبقه بندی می شوند. ویتامین های محلول در چربی به وجود چربی در رژیم غذایی و جذب طبیعی چربی در بدن بستگی دارد.

ویتامین ها برای تغذیه بدن با یکدیگر و با سایر مواد مغذی کار می کنند. این امر تهیه مقادیر متعادل ویتامین ها و سایر مواد مغذی در رژیم های غذایی کامل را مهم می کند. اضافه کردن مکمل ها به رژیم های غذایی که قبلاً کامل و متعادل هستند ممکن است عدم تعادل با اثرات مضر را به وجود آورد.
ویتامین های محلول در چربی

ویتامین A موضوع تحقیقات زیادی در زمینه های تغذیه حیوانات و دامپزشکی بوده است. ویتامین A یکسری کارکردهای لازم برای سلامتی و رفاه حیوانات از جمله نقش در بینایی طبیعی ، رشد ، عملکرد سیستم ایمنی و تولید مثل را دارد. علاوه بر این ، ویتامین A و پیشرو آن ، بتاکاروتن ، عملکردهای آنتی اکسیدانی دارند. منبع گیاهی ویتامین A بتاکاروتن است که حیوانات باید قبل از فعال شدن به ویتامین واقعی تبدیل شوند و به عنوان ویتامین A عمل کنند.

اگرچه ویتامین D (کلکالسیفرول) یک ویتامین در نظر گرفته می شود ، اما همچنین به نظر می رسد که فعالیت هورمونی مانند دارد و یکی از سه هورمون اصلی است که در تنظیم کلسیم در بدن نقش دارد. وظایف اصلی آن کمک به معدنی شدن استخوان و افزایش جذب کلسیم و فسفر از روده است. ویتامین D را می توان در رژیم غذایی به دست آورد ، یا در اکثر گونه ها ، بدنبال قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در اثر تابش نور خورشید ، می توان در پوست تولید کرد.

ویتامین E برای توصیف خانواده ای از ترکیبات شیمیایی به نام توکوفرول ها ، مشتق شده از کلمات یونانی به معنای فرزندآوری ، استفاده می شود که به نقش آن در تولید مثل اشاره دارد. همچنین به دلیل عملکرد آن به عنوان یک آنتی اکسیدان بیولوژیکی شناخته شده است. توکوفرول ها در روغن های گیاهی وجود دارند ، بخصوص در ارتباط با روغنهای اشباع نشده از دانه هایی مانند گلرنگ و جوانه گندم یا روغن سویا. کمبود ویتامین E در رژیم غذایی می تواند منجر به آسیب به دیواره یا غشای سلولهای بدن شود. به عنوان یک ماده مغذی ، ویتامین E در ارتباط با سایر مواد مغذی و ترکیبات (سلنیوم ، یک میکرو مواد معدنی و گلوتاتیون ، یک ترکیب اسید آمینه) به عنوان یک آنتی اکسیدان برای به حداقل رساندن آسیب به سلولهای اکسیداسیون کار می کند.

بعضی از توکوفرول ها در بدن نسبت به سایرین فعال هستند. فرم آلفا ویتامین به عنوان یک ماده مغذی بیشترین فعالیت را دارد و این ترکیب برای افزودن نیاز غذایی به حیوان به مواد غذایی اضافه شده است. هنگامی که ویتامین E به عنوان ماده نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد ، مخلوط های مختلفی از انواع توکوفرول به آنها اضافه می شود تا از اکسیداسیون چربی در رژیم غذایی جلوگیری کند. فرم توکوفرول که در جلوگیری از اکسیداسیون چربی در مواد غذایی مؤثر است ، فعالیت بیولوژیکی کمی در بدن دارد و جزئی از مواد مغذی رژیم نیست.

به دلیل بلع خوراکی حتی مقادیر نسبتاً زیاد ویتامین E در حیوانات ، سمی شناخته نشده است. غذاهای حیوان خانگی تجاری با کیفیت خوب حاوی مقادیر کافی از این ویتامین برای تأمین نیازهای غذایی سگ و گربه هستند.

ویتامین K آخرین مورد از چهار ویتامین محلول در چربی بود. رایج ترین اشکال ویتامین K در رژیم غذایی ، منادیون و فیلوکلینون نامیده می شوند که از گیاهان و سبزیجات سبز ، برگدار تهیه می شوند. عملکرد اصلی این ویتامین به عنوان یک عامل لخته شدن خون است.

فیبر محلول در آب

ویتامین های پیچیده B محلول در آب همان ویتامین هایی هستند که در ابتدا با عنوان B1 ، B2 ، B6 ، B12 و سایر آنها شناسایی شده اند که در زیر ذکر شده است. این ویتامین ها در رژیم غذایی روزانه به مقدار کمی مورد نیاز هستند و برای بسیاری از عملکردها در بدن ضروری هستند. اگرچه این مواد مغذی به خودی خود انرژی ایجاد نمی کنند ، اما در متابولیسم پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بسیار حیاتی هستند ، که منجر به انرژی برای فرآیندهای بدن می شود. برخلاف ویتامین های محلول در چربی ، ویتامین های B به هیچ وجه در بدن ذخیره نمی شوند و باید روزانه مصرف شوند.

ویتامین های محلول در آب B شامل موارد زیر است:

تیامین (B1)
نیاسین
ریبوفلاوین (B2)
اسید پانتوتنیک
پیریدوکسین (B6)
بیوتین
ویتامین B12
کولین
اسید فولیک
اینوزیتول

ویتامین C (اسید اسکوربیک) همچنین یک ویتامین محلول در آب است و در بدن کلیه پستانداران نقش سنتز یا تولید کلاژن نقش متابولیکی دارد. در حالی که اسید اسکوربیک در رژیم غذایی انسانها ، سایر نخبگان و خوکچه های هندی ضروری است ، سگ ها از زمان ساختن خود به این ویتامین نیاز غذایی ندارند.