3.6/5 - (12 امتیاز)

دوره فحل

 

نشانه های فحل:

 

اولین نشانه فحل شدن در فصل جفتگیری تورم مهبل سگ می باشد. این تورم می تواند یک هفته یا یک روز قبل از خونریزی پدیدار شود. دیگر نشانه های فحل شدن ، تغییر رفتار سگ است. سگ شما ممکن است شروع به مالیدن مهبل خود بر روی دیگر سگها ، اشیا یا پاهای شما کند و حتی ممکن است خودش را زیاد بلیسد.

اگر شما بیشتر از یک سگ ماده دارید ، آنها ممکن است باهم فحل شوند ، فحل شدن یکی از آنها ممکن است منجر به فحل شدن دیگری نیز بشود.

یک سگ ماده هرگز نباید در فحل اولش جفتگیری کند (تخمدانها به رشد کافی نرسیده اند) و بهتر است در دوره دوم فحل نیز جفت نخورند. بهترین زمان جفتگیری در دوره سوم فحل یا 1.5 تا 2 سالگی است.

 

مهبل تورم ندارد ، سگ هنوز فحل نشده است

 

 

مهبل تورم ندارد ، سگ هنوز فحل نشده است

 

 

مهبل تورم دارد ، سگ فحل شده و آماده جفتگیری می باشد. حالا برای اینکه سگ نر راحتتر با او جفتگیری کند ، دخترتان را بلند کرده و در موقعیت مناسب قرار دهید. اگر با دستکش انگشت خود را درون واژن او کنید می بینید که انگشت شما را به طرف داخل فشار می دهد. وقتی که سگ ماده جفت خورد ، قفل می کند. سگ ماده بوی بسیار شدیدی از خود ترشح می کند که سگها می توانند آنرا از کیلومترها دورتر بفهمند. 

نشانه های دیگر دوران جفتگیری این است که سگ ماده تمایل پیدا می کند برای سگ نر بایستد و دمش را برای او کنار نگه می دارد. او ممکن است برخی اوقات پشت باسن خود را به پاهای شما بمالد.
بعد از فحل اول شما متوجه خواهید شد که پستان آن برجسته تر می شود.

 

خواندن این مطلب
بیماری دیستمپر در سگ

 

سگ ماده 9 ماهه قبل از فحل ، پستانها بسیار ریز می باشند

 

 

بعد از فحل ، پستانها کمی صورتی شده و برجسته تر شده اند

 

چه زمانی سگ فحل می شود

 

بطور طبیعی سگ ماده در 6 ماهگی و بعد از آن هر 6 ماه فحل می شود.
برخی اوقات فحل اول در برخی از آنها در 4 ماهگی و برخی دیگر در 12 ماهگی رخ می دهد.
برخی هر 6 ماه و برخی دیگر هر 5 تا 8 ماه. زمانهای فحل با یکدیگر متفائتند. شما باید آگاه باشید که سگتان چه زمان فحل می شود.
اکثر پرورش دهندگان سگهای ماده خود را از فحل سوم یا در 1.5 تا 2 سالگی  جفت می اندازند. زمانی که آزمایش ژنتیکی آنها کامل شده باشد و دامپزشک بالغ و آماده بودن سگ را تصویب کند.

 

چه زمانی سگ باردار می شود

 

 اگر شما سگ نر دارید ، او زمان را به شما خواهد گفت. بطور طبیعی 12 روز پس شروع خونریزی ، وقتی که خونریزی کم و رنگ آن صورتی شد. سگ نر خواهد فهیمد ، او مرتباً سگ ماده را می لیسد و بررسی می کند.
توله سگها 63 روز بعد از تخمگذاری بدنیا می آیند ( نه اینکه 63 روز بعد از جفتگیری ، سگ نر می تواند ماده را چند روز قبل یا چند روز بعد از تخمگذاری باردار کند).
اسپرم تازه می تواند تا 5 روز زنده باشد (حداکثر تا 7 روز). اسپرم سرد شده می تواند 12 (حداکثر 24) ساعت بعد از داخل شدن زنده بماند. اسپرم یخ زده می تواند 2 ساعت بعد از داخل شدن زنده بماند.
تخمدانها 5 زور بیشتر زنده نمی باشند. اما در روز اول آنها رشد کافی پیدا نکرده اند و نمی توانند باردار شوند ، در روز 3 آنها رشد کافی کرده اند و بهترین زمان برای باردار کردن سگ می باشد. در روز 4 تخمدانها هنوز رشد یافته اند. در روز 5 می میرتد.

4.3
خواندن این مطلب
انتخاب قلاده مناسب برای سگ