3.3/5 - (6 امتیاز)

معرفی بهترین نژادهای سگ برای کودکان در ایران

 

 

ممکن است تصمیم بگیرید یک سگ را به منزل خود آورده و از آن نگهداری کنید؛ اما پس از فکر کردن به کودک خود، یک دغدغه و سوال بزرگ برای شما ایجاد شود؛ آیا فرزند من با سگ مشکلی پیدا نمی‌کند؟ خوشبختانه نژادهای مختلفی از سگ‌ها می‌توانند به راحتی با بچه‌ها کنار آمده و به بازی در کنار آن‌ها بپردازند. هنگام خرید سگ از پت شاپ، باید در کنار نژاد آن به سن، اندازه و میزان حرف شنوی او نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای کودک خود داشته باشید. علاوه بر آن باید به شرایط فرزند خود نیز فکر کنید، به طور مثال اگر فرزند شما آلرژی خاصی دارد باید سگی بی مو مانند نژاد تریر بی‌مو تهیه کنید تا مشکلی ایجاد نشود. در ادامه به معرفی چند نژاد از سگ‌ها می‌پردازیم که طبق تحقیقات رابطه بهتری با کودکان خواهند داشت

 

معرفی انواع نژادهای سگ مناسب کودکان

 

 

  • بیگل: بیگل‌ها دارای شخصیتی بسیار دوست داشتنی و مهربان هستند و به راحتی می‌توانند با اطرافیان خود رابطه دوستانه برقرار کنند. در کنار اخلاق خوب، حالت چهره آن‌ها هم شما را مجذوب خود خواهد کرد و می‌توانند بهترین گزینه برای نگهداری در منزل باشند.

 

 

  • دالمیشن: اگر تمایل دارید یک سگ را از سن کم به خانه خود بیاورید، نژاد دالمیشن می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشند. دالمیشن سگی بسیار بازیگوش و مهربان است که از لحاظ ظاهری هم شما را مجذوب خود خواهد کرد. دالمیشن‌ها فعالیت‌ زیاد را دوست دارند و اگر از کودکی در کنار فرزند شما بزرگ شود، دوستان خوبی خواهند شد.

 

 

  • پودل: لقب نژاد پودل، سگ باوقار است زیرا متانت و وقار خاصی در تمامی حرکات آن‌ها مشاهده می‌شود. سگ‌های پودل بسیار بازیگوش و مهربان بوده و علاوه بر آن وفادار خواهند بود. در صورت تربیت صحیح پودل، رفتاری آرام و پخته از خود نشان می‌دهد و هیچ دردسری برای شما ایجاد نخواهد کرد از همین رو می‌توان آن را جز بهترین نژاد‌ها برای نگهداری در کنار فرزندان دانست.

 

 

  • ساموید: در کنار چشمان گیرا و دم منحصربفرد، رفتار نژاد ساموید هم تحسین بر انگیز است. کم پیش می‌آید بتوان این نژاد را در حالت تهاجمی دید و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را در خانه و در کنار خانواده نگه داشت. عمر متوسط ساموید بین 12 تا 15 سال است و در صورت آموزش صحیح، به سرعت آموزش‌های شما را فرا خواهد گرفت.

 

 

  • بول داگ: یکی از مهربان‌ترین سگ‌هایی که می‌توانید داشته باشید، یک سگ از نژاد بول داگ است. احتمال دارد شکل ظاهری این سگ‌ها به شما این حس را منتقل کند که کمی تند خو هستند اما در عمل اینگونه نیست و رابطه بسیار خوبی با کودکان دارند. بول داگ‌ها صبر زیادی داشته و تا ساعت‌ها می‌توانند در کنار کودک شما به بازی بپردازند.

 

 

  • نیوفاندلند: نژاد نیوفاندلند به صورت غریزی با تمامی انسان‌ها مهربان است و در برخورد با کودکان کاملا دوستانه رفتار می‌‌کند. اگر از سن کم یک نیوفاندلند را به سرپرستی قبول کرده و آموزش او را شروع کنید، در مدت زمان کمی همه چیز را فرا خواهد گرفت و یک هم بازی مهربان برای فرزندان شما خواهد بود.

 

 

  • ویزلا: ویزلاها جز پر جنب و جوش‌ترین سگ‌ها هستند که دوست دارند دائما فعالیت کنند. انرژی زیاد ویزلا به آن‌ها اجازه می‌دهد کل روز را با کودکان بازی کرده و کنار هم وقت بگذارند.

 

 

  • پاگ: پاگ یک سگ آرام است که حتی در داخل آپارتمان هم می‌توان از آن نگهداری کرد. این نژاد بازی کردن را دوست داشته و بسیار با محبت است. برای آموزش دادن به پاگ دچار هیچ مشکلی نخواهید شد چون هوش بسیار بالایی دارد و به راحتی همه چیز را فرا می‌گیرد. این سگ به راحتی خود را با هر شرایطی وفق داده و می‌تواند یک همدم بی‌نظیر برای کودکان باشد.

 

 

  • بول تریر: یکی از نژادهایی که سبک زندگی او توجه همه را به خود جلب می‌کند، بول تریر است. این نژاد بسیار منظم و با وقار بوده و برنامه زندگی آن‌ها با انسان‌ها هماهنگی دارد. سگ‌های لو تریر را به شجاعت، زرنگی و وفاداری می‌شناسند که به آسانی تربیت می‌شوند. در صورت نگهداری از بول تریر در داخل منزل، مشکل خاصی با اخلاقیات او پیدا نخواهید کرد و دوست بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

به طور کلی سگ ها حیواناتی باهوش هستند که می توانند در سرگرم کردن و مراقبت از کودکان نقش بسزایی داشته باشند. از این رو نگهداری از سگ ها هم برای کوکان و هم خانواده تجربه ای شیرین و دلپذیر می باشد. در این بین باید سلامت سگ با دقت زیاد تامین شود. تغذیه سگ، تشویقی و لوازم ضروری مورد نیاز او را به بهترین شکل تهیه کنید و تمام مراحل بهداشتی و درمانی سگ را زیر نظر یک متخصص انجام دهید.