4/5 - (3 امتیاز)

قوانین خیلی از شهر ها قلاده داشتن سگ هارو واجب میداند.این قوانین به نفع سگ,صاحبان و افراد دیگر است.این قوانین امنیت سگتان وافراد دیگر با سگ هایشان راتضمین میکند.به هر حال بستن قلاده به سگ ، شما و سگتان را محصور و محدود نمیکند.

 

قلاده های مختلفی در بازار یافت میشود که به سگ شما اجازه میدهد در کنار شما باشد. وقتی سگ شما نحوه ی حرکت کردن با قلاده را آموخت میتوانید از انواع مختلف قلاده استفاده کنید. خیلی مهم است که به سگ خود نحوه ی حرکت با قلاده را بیاموزیید. این به معنی این است که سگ در کنار پای شما راه رود و قلاده را نکشد.

 

اگر شما در شهری شلوغ زندگی میکنید بهتر است از قلاده با بند های کوتاه استفاده کنید.با این نوع قلاده ها در خیابان های شلوغ سگ شما در کنارتان حرکت میکند.با این قلاده ها کنترل شما بر سگتان بیشتر است و از خیابان های شلوغ راحتر عبور میکنید.دیگر لازم به نگرانی برای گره خوردن بند آن به اجسام اطراف و پیچیدن بند به دور دست خود نیستید.

 

نوع دیگری از قلاده ها به دور کمر بسته میشوند و برای این مناسبند که شما به دو دست خود نیاز داشته باشبد.مثلا اگر بخواهید کالاسکه ی کودک خود را حرکت دهید به راحتی میتوانید سگ خود را کنترل کنید و هر دو دست شما برای حرکت دادن کالاسکه آزاد است.

قلاده های متری نوع دیگری هستند که بهتر است از آنها در پارک و مکان های امن استفاده شود.این نوع قلاده ها با طول های مختلف یافت میشوند و به سگ شما آزادی بیشتری میدهند.(استفاده ی آنها در شهر و مکان های شلوغ خطرناک است).

خواندن این مطلب
آموزش محل ادرار و مدفوع به سگ ها

 

نوع دیگر قلاده برای پیاده روی های شبانه است.اگر شما شب ها به گردش با سگ ها میروید بهتر است از این قلاده ها استفاده کنید.این قلاده ها طوری ساخته شده اند که نور را بازتاب میکنند و دیگران شما و سگتان را در شب راحت تر میبینند.حتی در بعضی از آنها چراغ های کوچکی کار گذاشته شده است.

 

اگر شما دوچرخه سواری دوست دارید میتوانید از قلاده های مخصوص دوچرخه سواری استفاده کنید که به دوچرخه وصل میشوند.این نوع قلاده ها طوری ساخته شدند که لابه لای چرخ های دوچرخه گیر نکنند. با استفاده از این قلاده ها شما دو دست خود را فرمان دوچرخه دارید,لازم به نگرانی برای کنترل سگ خود نیستید و میتوانید با بهترین دوست خود از دوچرخه سواری لذت ببرید.